Målsætning

Trivsel

At institutionen er et rart sted med en god og varm atmosfære, hvor man føler sig velkommen. At opbygge tryghed og tillid hos det enkelte barn ved omsorg, nærvær og stabilitet.

Gode børnefællesskaber

At institutionen huser gode børnefællesskaber som børn har lyst til at deltage i og biddrage positivt til. Fællesskaber hvor der er godt muligheder for at danne relationer til andre børn og voksne er herved træne socialkompetence.

Deltagelsesmuligheder

At møde det enkelte barn hvor det er og derved yde den støtte barnet i det det har brug for, for at kunne deltage i leg og aktivitet med andre børn og voksne. Herigennem sikre vi lige deltagelsesmuligheder for alle børn

Udvikling gennem leg

At give børnene fred og ro til at fordybe sig i leg, som er et væsentligt element i deres natur og er meget grundlæggende for den videre udvikling.

Sociale udvikling

At børnene i samspil med andre børn og voksne lærer at begå sig, lærer at samarbejde og tage hensyn til andre. Lærer at føle ansvar og tage hensyn til andre børn og voksne, samt medansvar overfor deres omgivelser.

Individuelle behov

At tage hensyn til det enkelte barns udvikling, så de krav der stilles ikke er større end barnet magter. At gøre barnet selvhjulpent og dermed uafhængigt, selvstændigt og medbestemmende.

Oplevelser / aktiviteter

At give børnene nogle oplevelser og aktiviteter, som er alsidige og kan pirre nysgerrigheden og lysten til at prøve nye ting. Dette styrker bl.a. barnet evne til at holde fokus på noget i længere tid.